maandag 8 oktober 2012

De opdracht


Net als haar grote broer Jantje is Janneke erg geïnteresseerd in geschiedenis. Jantje bezocht historische plekken in Hoensbroek e.o. en Janneke gaat op zoek naar historische voorwerpen.


Wat gaan we doen?
28 weken lang gaan de leerlingen van A2A samen met Janneke op zoek naar historische voorwerpen. Bijvoorbeeld: de opa van een leerling heeft vroeger op de mijn gewerkt en legt aan Janneke uit waarvoor de mijnlamp werd gebruikt. Of een andere leerling die in Berlijn is geweest, heeft een stukje van de Berlijnse Muur en legt aan Janneke uit wat er in Berlijn rondom de Muur gebeurd is.
Elke leerling gaat een historisch voorwerp zoeken en krijgt Janneke een week op bezoek en vertelt haar over dit voorwerp.
Iedere week wordt een nieuw voorwerp op dit blog geplaatst. 
De opdracht 

  • Kies een historisch voorwerp. 
  • Maak een foto van Janneke samen met dit voorwerp.
  • Zoek of maak een foto van het voorwerp zoals het vroeger werd gebruikt/toegepast. 
  • Maak een korte filmopname waarbij jij (of iemand anders) in 1,5 minuut iets over het voorwerp vertelt.
  • Geef een korte omschrijving van minimaal 15 zinnen over dit voorwerp. 
  • Vertel waarom je voor dit voorwerp hebt gekozen en hoe je aan dit voorwerp bent gekomen?   
Wat dienen de leerlingen te mailen naar de docent?

Minimaal één foto van Janneke met het voorwerp en één foto van hoe het voorwerp werd gebruikt/toegepast.
Filmopname van 1,5 minuut met informatie over het voorwerp.
Dit filmpje stuur je via de site: https://wetransfer.com/
Voorwerp omschrijving in min. 15 zinnen.
Motiveer je keuze en hoe je aan het voorwerp bent gekomen.

Voeg naar eigen keuze extra plaatjes/foto's toe. Mail deze afbeeldingen "los" van de tekst als bijlage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten